fredag 21. mars 2008

En unødvendig tekst om unødvendige ting

Heisann sveisann!
I dag har jeg vært på jobb i ganske mange timer, og har fått ganske god tid til å produsere en liste over livets mange unødvendigheter. Her er mine five hits:


1. Vanter uten fingre.
Plagg som dette er så ufattelig unødvendige av forskjellige grunner:
- Du ser ut som en narkoman når du har dem på.
- Du fryser noe forjævlig på fingrene hvis det er kaldt, noe som er en utrolig lite tilfredsstillende opplevelse.
- Halve hånden din klør hvis det er for varmt, som også er ganske grønnjævlig.
- Du ser som sagt ut som en narkoman idiot med dem på.

Det er som å gå med en lue som ikke dekker ørene. Eller å ha briller uten styrke. I DON'T GET IT!

2. Påsken.
Jepp, du hørte riktig. Påsken, den høytiden i året som får meg minst av alt til å tenke på Jesus, har dette året blitt en farse av høns, egg, søndagsruter og stengte butikker. Jeg, bygdetullingen, er blitt så aklimatisert at jeg blir dritsur av at butikkene er stengte andre dager enn søndag. Jeg blir sur av å komme et kvarter forseint til ølsalget (som stengte seks). Jeg blir sur av at bussen går sjeldnere enn tre trillioner ganger om dagen (hjemme går den to ganger daglig), og jeg blir sur av å måtte forklare fem hundre kunder delt på seks timer at JA, DET ER SØNDAGSRUTER I DAG, og JA, TIDE ER NOEN JÆVLA IDIOTER. Anyways. Jeg trenger pålegg. I dag. I dag er det langfredag. Jeg håper Jesus aldri står opp igjen!

3. Internettforhold.
Hallo, hvem ER det dere tror dere lurer? Alle veit at romantiske internettforhold er en bløff noen fant på for å kunne overvåke kjærlighetssjuke kommunister bedre. Og dessuten; femtimers MSN-samtaler teller ikke som "gode samtaler". Tvert i mot!
Du kan riste på hodet og le av meg, men tro meg. Jeg veit bedre enn deg. Når dere møter vil din verden rase sammen! Og jeg vil le!
...i alle fall, det er jævlig unødvendig.

4. Enda et unødvendig plagg: SLIPS.
Ingen fornuftige mennesker tar på seg slips i 2008. Hva skal det være godt for? Slipset slår både boleroen, de fingerløse vantene og nettingstrømper ned i støvlene. Jeg skjønner virkelig ikke poenget! Det er vanskelig å knytte, det ser teit ut og det funker egentlig bare hvis du skal drepe noen med det. Men en ting skal det ha: Man kan fanden døtte meg ønske seg slipsnål til jul.

5. Mennesker som er redde for hår.
Nuff said. De burde skytes!

Og helt til sist; et fullstendig unødvendig bilde.

2 kommentarer:

Sigurd sa...

*Rister på hodet og ler*

Klart man kan ha et internetforhold! Jeg har aldri hatt det selv, men man kan forelske seg i hvordan noen får deg til å le eller tenke, hvordan noen gir deg råd eller føler deg komfertabel med uansett om man ser dem i øynene eller ikke.

Slips er bare dumt, der er jeg helt enig.

Engeline sa...

Det siste bildet der, det var ganske enkelt fantastisk.