mandag 12. november 2007

Fra heia og vika og kysten og byen og...

Siden jeg ikke alltid har like mye å gjøre på jobb, har jeg idag benytta sjansen til å tråle hele Norges lokalaviser på nett. Og tro meg, det er mange av dem. Ikke spør meg hvorfor, men jeg har en merkelig trang til å oppleve alle Norges små steder, enten det er Svelgen (hvor et tvillingpar nettopp ble født i en bil mellom Svelgen og mer kjente Førde) eller Kattfjord.
Kall meg gjerne nerd, men jeg har altså samla opp ei lokalavis fra hvert fylke - altså nitten stykker - hvor du kan kikke innom og få med deg nyheter fra det ganske land fra steder du definitivt aldri har hørt om, men som alle tilsammen utgjør landet vi bor i . Hurra for 17.mai liksom.

Neste innlegg skal handle om revolusjon. Bare for å nevne det!

6 kommentarer:

K. V. sa...

Lokalaviser er bra. Men er populisme bra? Svaret er umulig pga. definisjonen av populisme uteblir i selve spørsmålet. Og hva har populisme med lokalaviser å gjøre? - Ganske mye i og med at folk leser aviser.

Sunniva Innstrand sa...

Er det nå man skal si "Jævla patriot"?

Heidi the lady sa...

Du har ikke linken til framtid i nord!!! KA FAN?

VALK sa...

Kattfjord er jo et mye mer fengende navn. Også Fjell-Ljom, da!

ASakseid sa...

Ah, Gjesdalbuen! Det gir meg nesten hjemlengsel

Ane sa...

hurra for 17. mai!