torsdag 4. oktober 2007

Dagens höjdare

Dagene og nettene blir lengre og lengre etter som jeg sitter på en hybel uten internettilgang, og dermed blir det mindre og mindre tid til å forfatte noe som helst på denne bloggen.
I tillegg har jeg en mistanke om at jeg ikke er særlig kredittverdig (kritikkverdig, hoho), så å kjøpe en pc/mac på avbetaling blir det vel en stund til jeg får gjort noe med. Men jeg kommer sterkere tilbake!

Nå sitter jeg på jobb og forteller folk når bussen går. Jeg har sånn fancy headset og har lært mange rare ting om Hordaland og fylkets befolkning den siste måneden.
Eksempler kommer i fleng:
Folk på Sotra aner ikke hvor de bor, og ingen av dem har oversikt over når bussen går.
Man kan ringe fra Israel og spørre om sightseeing i Hardanger for neste sommer, og få svar.
Kjell Sigvart er en trivelig type som liker å late som han er spansk når han ringer. ("Hvor skal du?" "El sentrum.") Sjekk ut kjellsigvart.no, en av ukens höjdare på Rutetelefonen.

Andre höjdare jeg gjerne skulle ha skrevet mer om er bergenseres forhold til høye fjell. De løper opp den derre Stoltzekleiven (eller hva faen) i hytt og gevær, de har en SANG på toppen av et fjell som heter Ulriken, og de løper opp trappa til Johanneskirken bare på gøy.

Men jeg får ta igjen det tapte til uka; nå er det til Kvamskogen på haustleir med Raud Ungdom!

1 kommentar:

Ane sa...

jeg tuller ikke en gang, jeg får seriøst vondt i hjertet av facebook! blærk!