onsdag 12. september 2007

Valgets kvaler

Eg undrar på kva dei meinar med kval i denne samenhengen. Kor kjem kvalen frå, og kva vil han? Og kva gjer han i eit lokalval? Produserar valspekk? Eg veit ikkje eg...

Men heisann, plutselig hadde Tromsø kommunestyre FIRE nye representanter fra RV på laget! Jeg skal ikke utbrodere alle resultatene og analysere hva vi har gjort rett eller galt, men det resultatet er noe jeg er utrolig fornøyd med. I tillegg til at RV har skaffa seg sin første ordfører - i Risør! Det glade Sørland kan glede seg! Halleluja!

Valgvaken her i Bergen var forsåvidt både flott, kjempesosial og utrolig gøy å delta på. Allikevel går tankene til Driv i Tromsø, der mine revolusjonære kollegaer feira som bare det. Jeg savner Nord-Norge, det legger jeg ikke skjul på. Det er lenge til jeg skal hjem på besøk, faktisk ikke før til jul, og jeg tenker på hjembakte brød, snøfokk og gærne småbrødre. Sukk...

Vel. Nok kliss!

Ellers skal jeg i mitt neste innlegg vise dere hva som skjedde den første gangen jeg skulle besøke Bergen RU sitt kontor i Vestre Torggate. Som alle innad i organisasjonen er klar over, er de bergenske RU'erne litt små-opposisjonelle og radikale i forhold til sentralt. Men at de driver med underjordisk organisasjonsbygging sjokkerer nok flere enn meg! Som sagt, i neste innlegg kommer mer spennende detaljer om det. Glæd er, menneskedyr!

Og helt til sist; Siden jeg jobber på Ruteopplysninga (TM) skal jeg dele noen av mine fantasier om Hordalandske stedsnavn.
Sædalen blir inne i mitt hode til Sæd-dalen. Hahahaa.
Knarvik MÅ jo omdøpes til Knarkvik.
Sævrøy. Prøv å si det høyt. Jeg får lyst til å si RÆVSØY!

Her hadde det kanskje passet med et sitat fra Edda, de derre Håvamål, men jeg husker ingen siden det er så lenge siden jeg gikk ut av videregående. Så jeg skal lage mitt eget;

Kald er ho
som ikkje har huve
Lat ho kome inn
og setje seg foran radiatoren
For du vil bli lønna
frå stat og kommune
sidan du er sosialarbeidar
Og gud i himmelen, kven i helvete er vel han?
Mordi.

Me høyrast, frender. Eg elskar dykk. Koz & klemz

2 kommentarer:

VALK sa...

Håvamål-verset mitt minner mistenkeleg mykje om Fadervår.
Det var ikkje med vilje!

Anonym sa...

Din kristne faen!